۱۴۰۱ آذر ۱۹, شنبه

قیام رادیکال گریزناپذیر است!


 

قیام  ۱۴۰۱ بسیار رادیکال است. این قیام توانست گفتمان انقلاب را در جامعه‌ی ایران احیا کند و انقلاب نه همانند حرکتی که جزیره‌ی ثبات! ایران در سال ۵۷ را از بین برده است. گفتمانی که از سوی طیف سلطنت مدتی است به راه انداخته شده است و با نکوهش انقلاب ۵۷ به ستایش از سیستم استبدادی پهلوی می پردازد.

بلکه انقلاب به عنوان تنها راه حل برای رهایی از سرکوب و دستیابی به آزادی در جامعه‌ی ایران از نو پدیدار گشت. درحالی که نفی انقلاب در ایران به صورت گفتمان وسیع اشاعه یافته بود و انقلاب سبب همه مشکلات حاضر جامعه ایران دانسته می‌شد. قیام اخیر بار دیگر گفتمان انقلاب را به جامعه ایران بازگرداند و به گفتمان اصلی استثمارشدگان و سرکوب‌شدگان بدل کرد.

ادامه مطلب

https://tinyurl.com/5ex3ud3n

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آیا سودانی نخست وزیر عراق جعبه سیاه را به تهران می‌برد؟

جعبه سیاه نامی است که رسانه انگلیسی الشرق الاوسط به انحلال شبه نظامیان حکومت خامنه‌ای در عراق می‌دهد. این رسانه در تاریخ ۱۵دی‌ماه ۱۴۰۳موضوع ...