قیام ۱۴۰۱ بسیار رادیکال است. این قیام توانست گفتمان انقلاب را در جامعهی ایران احیا کند و انقلاب نه همانند حرکتی که جزیرهی ثبات! ایران در سال ۵۷ را از بین برده است. گفتمانی که از سوی طیف سلطنت مدتی است به راه انداخته شده است و با نکوهش انقلاب ۵۷ به ستایش از سیستم استبدادی پهلوی می پردازد.
بلکه انقلاب به عنوان تنها راه حل برای رهایی از سرکوب و دستیابی به آزادی در جامعهی ایران از نو پدیدار گشت. درحالی که نفی انقلاب در ایران به صورت گفتمان وسیع اشاعه یافته بود و انقلاب سبب همه مشکلات حاضر جامعه ایران دانسته میشد. قیام اخیر بار دیگر گفتمان انقلاب را به جامعه ایران بازگرداند و به گفتمان اصلی استثمارشدگان و سرکوبشدگان بدل کرد.
ادامه مطلب
https://tinyurl.com/5ex3ud3n

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر