۱۴۰۱ بهمن ۵, چهارشنبه

داستان یک آلمانی زندانی در زندان قصر آریامهری


 

از شکنجه‌گاه کمیته مشترک تا زندان قصر آریامهری – قسمت دوم

خاطره دوم:

در یازده ماهی که در بازداشتگاه ساواک موسوم به «کمیته مشترک» بودم، چندبار محکومینی را از زندان قصر به کمیته برگرداندند، برای شکنجه‌های تازه و بازجویی‌های تازه (همانطور که سعید سلطانپور را نمونه آوردم). از برخی از این افراد اطلاعاتی در باره آن «خانه بخت» که قرار بود بالاخره روزی به آنجا منتقل شوم می‌گرفتم. یکی از موضوعاتی که شنیده بودم، وجود یک زندانی آلمانی در آنجا بود و چون من آلمانی می دانستم، اشتیاق ویژه ای برای دیدار او در من پیدا شده بود. در سال 1354 بالاخره او را در بند دو قصر ملاقات کردم. شاید کمتر از سی سال داشت، نام کوچک اش گرهارد و نام فامیلی اش کلوش بود .

ادامه مطلب

https://tinyurl.com/592njwhy

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کشورهای عربی و تروریسم حکومت ایران بحرانی با ریشه‌های عمیق

  مقاله ارائه شده توسط دکتر محمد الموسوی، نویسنده عراقی، به بررسی ریشه‌های عمیق درگیری بین حکومت ایران و کشورهای عربی می‌پردازد. این درگیری ...